top of page
  • Writer's pictureMonsen Elektro

Vekstambisjoner for Monsen Elektro

Monsen Elektro ble etablert i 1941 og er en av Bergens eldste elektriker-bedrifter. Den gang het selskapet Åge J. Monsen. I 2007 ble selskapet kjøpt av Magne Stunner og Inger Anne Rongve.

I 2016 skiftet selskapet navn til Monsen Elektro.

Tore Haukås, daglig leder i Monsen Elektro

Siden etableringen for over 50 år siden har samfunnet utviklet seg i et rivende tempo, og nå har elektrobransjen spennende og viktige år foran seg. Storsamfunnets behov for klima- og miljørelaterte investeringer driver etterspørselen etter elektrifisering, automatisering og digitalisering. Smarte og energieffektive bygg er elektrobransjens største markedssegment.

Miljøfokus

– Vi er overbevist om at elektrobransjen kan bidra positivt til et bedre miljø med mindre avfall, kontroll og bedre styring av energibruk, mindre feil og lavere byggekostnader, sier Tore Haukås.

Etterspørselen etter ladestasjoner i boliger og hos boligselskaper øker også. Stortingets mål om at alle nye person- og varebiler i 2025 skal være nullutslippsbiler, påvirker elektromarkedet svært positivt.

– Derfor satser vi på installering av elbil-ladere, energistyring i private boliger og næringsbygg, borettslag og sameier, sier Haukås.

I 2019 fikk alle norske husstander AMS-målere, og nå forventes at markedet for styring av energi og effekt hos sluttbruker vil øke, motivert av privatøkonomiske besparelser, men også for å bedre utnyttelsen av kraftnettet. – Detter er en utvikling som vi ønsker å ta del i. Vi skal hjelpe våre kunder å bidra til et mer bærekraftig samfunn, samtidig som de sparer penger, sier han.

Ambisjoner om vekst

Monsen Elektro har det siste året gått gjennom store endringer. De kjøpte nylig opp selskapet BOB TWA Elektro AS og har planer om å ansette flere. – Vi har en ambisjon om å styrke vår leveranse til servicemarkedet – borettslag, private og ikke minst elbillading. Oppkjøpet av BOB TWA Elektro er et ledd i denne satsingen.

– Selskapet har nylig vokst fra 23 til 43, og planlegger å ansette flere. Vi ønsker å være en trygg og stabil arbeidsplass, som ivaretar trivsel og personlig utvikling for våre medarbeidere. På den måten kan vi bygge kompetanse og rigge oss slik at vi blir en trygg og langsiktig partner for våre kunder i både privat- og proffmarkedet, sier Haukås.

Kundefokus

Monsen Elektro har også tatt grep for å bli mer kundeorientert. Derfor har de tatt i bruk Elverdi, et mersalgsverktøy for montørene. – Vi har en ambisjon om å besvare kundene hurtig når de ber om pris på noe. Ved å bruke dette verktøyet kan vi imøtekomme kundene sine krav om tilgjengelighet. Ansvaret for kundebehandlingen flyttes til montørene, de får nye oppgaver og kan jobbe mer selvstendig.


Siste nytt fra Monsen Elektro 

bottom of page